Benjamin Journaal III - Walter Benjamin (Het surrealisme. De laatste momentopname van de Europese intelligentsia), Sarah Whiting (De beweeglijkheid van de surrealistische stad. Nadja's Parijs in kaart gebracht), Louis Aragon (De boer van Parijs), Rudi Laermans (Rondom de Passage de l'Opéra. Over Benjamin, het surrealisme en Aragons 'Le Paysan de Paris'), Rudi Laermans, (Roger Caillois: enkele inleidende notities), Roger Caillois (Brief aan André Breton & Programma voor een 'Collège de Sociologie'), Walter Benjamin (Droomkitsch. Aantekening bij het surrealisme), Dirk Lauwaert (Het Beeld dat Alles prijsgeeft (omdat het Niets heeft gezien)), en Hilde Heynen (Wonen in een huis van glas. Walter Benjamins oproep tot een nieuw barbarendom).
Benjamin Journaal IV - Paul Koopman (Benjamin, Pontigny, 1939. Bij een foto van Gisèle Freund), Ton Groeneweg (De signatuur van een tekst. Deconstructie en de kritiek van het geweld), Walter Benjamin (Twee fragmenten), Michel van Nieuwstadt & Ton Groeneweg (Vooraf aan Peter Fenves' 'Marx, treurnis, messianiteit'), Peter Fenves (Marx, treurnis, messianiteit), Hilde Heynen (Treurspel voor lijnen. Libeskinds Joods Museum in Berlijn), Michel van Nieuwstadt (De geschiedenis van de schepping teruggedraaid. Enkele opmerkingen over de lessen die Benjamin uit Kafka - en uit Bachofen en Klages - trok), Walter Benjamin (Uit een brief over Kafka, aan Gershom Scholem), en Paul Koopman (Aan Wil).
Benjamin Journaal V - Paul Koopman ('tijdgenoten'), Gerard Visser (Benjamin, Heidegger en de tijd van de beleving), Helmut Lethen (Walter Benjamin en de politieke Antropologie in de jaren twintig. Helmuth Plessner, Carl Schmitt en Walter Benjamin), Walter Benjamin (Gesprek met André Gide), Marin Terpstra & Theo de Wit (Walter Benjamin en Carl Schmitt, een politiek-theologische confrontatie), Helmut Lethen (Uitsluiting en verraad, Benjamin en Schmitt: een episode uit de jaren zestig), Walter Benjamin (Krakeling, pen, pauze, klacht, zottenklap), Robert Walser (Dennentwijg, zakdoekje en kapje), Dorothea Franck (Krakeling, pen, zottenklap, dennentwijg en kapje, of de zin in samenhang), Walter Benjamin (Robert Walser), Walter Benjamin (Agesilaus Santander), Wil van Gerwen (Angela Nova. Biografische achtergronden bij Agesilaus Santander), Sabine Schiller-Lerg (Ernst Schoen, 1894-1960. De belangrijke man bij de radio, 1924-1933), Heike Weinbach (Het Parijs van het Second Empire bij Baudelaire. Een impliciete kritiek op het fascistische seksebegrip), Koenraad Geldof (Messianisme en revolutie bij Lukács en Benjamin. Een terreinverkenning) en Jochen Hörisch (Theorie van de verspilling en verspilling van de theorie. Benjamin tussen Bataille en Sohn-Rethel).